Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přejít přímo na obsah stránky

Vysoké Mýto

oficiální stránky města

Dnes je středa 18.10.2017
Turistické trasy

NA KOLE - Za strašidly a Prokopem Divišem

se-3174-1320345290-big

Vysoké Mýto – Choceň – Ústí nad Orlicí – Letohrad - Žamberk

Popis trasy

Trasa začíná ve Vysokém Mýtě, pokračuje do Chocně, Brandýsa nad Orlicí, Ústí nad Orlicí, kolem Lanšperku do Letohradu a končí v Žamberku

18 Vysoké Mýto – Choceň (9 km),  4061 Choceň – Ústí nad Orlicí (15 km), 4048 Ústí nad Orlicí – Letohrad (15 km), 4074 Letohrad – Žamberk (6 km)

NA KOLE – Výlet po starobylých památkách

lužeVysoké Mýto – Košumberk – Luže – Vraclav - Dobříkov

Popis trasy

Trasa s několika stoupáními a klesáními je vedena kopcovitou krajinou po silnicích II. a III. třídy a je v celé délce značena. Navštívíte hrad Košumberk, poutní kostel Panny Marie na Chlumku v Luži, jedinečný barokní areál na Vraclavi i netradiční dřevěný kostelík ve vesničce Dobříkov.

NA KOLE: Putování do českých Versailles - trasa 2

Email Tisk

nh zamek01 lowres-215x151Trasa vede malebnou kopcovitou krajinou po silnicích II. a III. třídy a je v celé délce vybavena cykloturistickým značením. Navštívíte rokokový zámek v Nových Hradech nazývaný české Versailles. Prohlédnete si také První české muzeum cyklistiky, které vás provede historií od prvních velocipédů po moderní závodní speciály.

NA KOLE: Krajinou rybníků - trasa 2

Email Tisk

Snímek 005Trasa je vedena po silničkách podél Mlýnského potoka a mírně zvlněnou krajinou kolem rybníků v okolí Vysokého Mýta.

Do Knířova s Karlem Havlíčkem Borovským

Email Tisk

cmp - ke knovuTrasa značená jako naučná stezka vede původní poutní cestou do Knířova ke kostelu Zvěstování Panny Marie, o němž se kroniky zmiňují již roku 1349. Na faře v Knířově pobýval Karel Havlíček Borovský. Cestou do Vanic spatříte po levé straně samotu Servácov, kde stojí empírový statek postavený belgickým emigrantem Servácem Františkem Lecomtem. Proslavil se výrobou Limburského sýra, který prodával po celé střední Evropě. V lese nad Vanicemi stojí kaplička s obrazem Panny Marie z r. 1860. Přes slunné návrší zvané Peklovce se vracíte zpět do Vysokého Mýta. Po celé trase lze spatřit zajímavé rostlinstvo a živočichy a z mnoha míst je pěkný výhled do kraje.

Naučná stezka Vinice

Email Tisk

IMG 7749Naučná stezka Vysoké Mýto - Vinice vede výletním místem "Kujebáků" a na pěti zastaveních přiblíží návštěvníkům přírodu, historii a významné osobnosti, které zde žily nebo jezdily za svými zálibami.

Délka trasy: 5 km

Výchozí bod: Vysoké Mýto

Celý článek...

Naučná stezka vysokomýtskými sady a parky

Email Tisk

Naučná stezka na šesti zastaveních seznamuje se zajímavými stromy, s historií parků a některých významných budov města Vysokého Mýta. Trasa vede Havlíčkovými a Masarykovými sady, botanickou zahradou s arboretem, Jungmannovými sady a končí v parku u Koruny.

Délka trasy: 1,8 km.

Výchozí bod: Vysoké Mýto, náměstí Vaňorného

Za tragickým osudem rodu Vršovců

Email Tisk

vraclav1Pražskou branou se z Vysokého Mýta vydáme po naučné stezce za putováním krásnou přírodou do hluboké minulosti Vraclavi. V poli při odbočce na Domoradice spatříte gotický kamenný smírčí kříž, němou připomínku zločinu a odpuštění. Jdete po zelené, před vámi je Vraclavský hřbet plný tajemství. Zbytky hradiště připomínají, že tu stávalo významné správní centrum kraje. Vraclav byla roku 1108 svědkem vyvraždění mocného rodu Vršovců. V 18. století byly na Vraclavi nad pramenem léčivé vody vybudovány lázně a postaven barokní kostel sv. Mikuláše. Dnes jsou zde expozice Regionálního muzea ve Vysokém Mýtě. Součástí komplexu je i stará poustevna. V kostele jsou umístěny unikátní barokní sochy z poutní cesty z Králík do Hedče.

NA KOLE: Putování do českých Versailles - trasa 1

Email Tisk

nh zamek01 lowresPrvní část trasy z Vysokého Mýta až do Nových Hradů vede po značených cyklotrasách po silnicích II. a III. třídy. Terén je zvlněný a větší část cesty se vyznačuje častým stoupáním a klesáním. Cesta z Nových Hradů přes Podhořany, Pustinku do Javorníčku vede po žlutě značené turistické trase. V Javorníčku odbočuje z této trasy vlevo po silnici III. třídy přes Javorník do Džbánova. Odtud prudce klesá po asfaltové komunikaci do Knířova. Poklidná původní poutní cestou dovede z Knířova až do Vysokého Mýta.

NA KOLE: Kolem řeky Loučné a krajinou rybníků - trasa 1

Email Tisk

cmp - chobotZ Vysokého Mýta vede nenáročná trasa po silnici II. a III. třídy půvabnou krajinou kolem řeky Loučné, která zde tvoří četné meandry, do Hrušové, kde protíná silnici I. třídy I/35. Při jejím přejezdu je nutná zvýšená opatrnost. Z Hrušové vede značená trasa polní cestou do Bučiny a odtud jako neznačená pokračuje po silnici přes Cerekvici nad Loučnou a dále po polní cestě až do Horek. V Cerekvici nad Loučnou je třeba využít nadjezdu nad frekventovanou silnicí I/35. Za Horkami značená trasa vede polní cestou kolem rybníku Šváb a dalších vodních ploch až k rybníku Betlém, kde pokračuje po silnici II. třídy kolem známého rybníku Chobot, přes Bžundov a Jangelec až do Vysokého Mýta. V Horkách uprostřed této trasy lze rovněž dále pokračovat značenou trasou K Netřebským rybníkům.

NA KOLE: Vysokomýtskou kotlinou na Vraclavský hřbet

Email Tisk

cmp - cesta na vaniceNa začátku cesty ještě ve Vysokém Mýtě je nutná zvýšená opatrnost na křižovatce u nemocnice, ve které protíná místní komunikaci silnice I. třídy I/35. Dále již značená trasa vede Vraclavskou ulicí, po „staré“ silnici a asfaltové komunikaci přes Slatinu do Srubů. Ve Srubech zahýbá silnice doleva směrem na Dobříkov. Zde po opětovném odbočení doleva pokračuje po neznačené trase do Zámrsku a dále do Janoviček a Radhoště. Z Radhoště vede po značené trase po silnici III. třídy do Stradouně, kde si lze vybrat kratší variantu cesty do Vysokého Mýta přes Vraclav nebo delší náročnějším terénem přes Vinary, Domoradice a Svařeň, spojkou na Sítinku, poté přes Brteč a Vanice. Tato druhá varianta s úseky s velkým stoupáním a klesáním vede do Vinar po silnici III. třídy, za obcí Vinary se uhýbá doleva a pokračuje po cestě do Domoradic. Odtud až za Vanice vede po silnicích II. a III. třídy, přes Peklovce do Vysokého Mýta.